fennaupair.reismee.nl

Week 5, 6 en 7! 7 - 27 oktober

Hallo allemaal,

De tijd vliegt voorbij, waarbij september als de langste maand ooit voelde is het nu al gewoon bijna november. Dit is eigenlijk ook de reden waarom er geen blogs online zijn gekomen. Terwijl ik het wel super leuk vind om ze te schrijven en ik heb ook leuke/positieve reacties gehoord, dus ik ga ook zeker proberen om nu gewoon weer elke week een blog te schrijven!

Omdat het dus al weer even geleden is, heb ik van week 5 en 6 even een samenvatting gemaakt (ook omdat ik echt niet alles meer onthouden heb haha!)

Weekend week 4

Op de zaterdagochtend heb ik met Louisa en Nadine ontbeten en zijn we daarna naar Kilburn gelopen. Samen met Nadine en een andere au pair ben ik die middag naar Covent Garden geweest. Zondag ben ik met Nadine en Kira naar Kensington High Street gegaan, en later nog naar Kensington Palace Gardens.

Week 5

Op dinsdagochtend ben ik met Louisa, Hannah en Valerie naar Sky Café gegaan hier heb je een prachtig uitzicht over de stad! Zaterdagochtend heb ik ontbeten met Louisa. Daarna had ik met Nadine afgesproken, we gingen lunchen en naar Madame Tussaud's met 2 andere au pairs, Katrin en Lena. Later zijn we nog in China Town geweest en hebben Nadine en ik diner gehad in de pub bij ons in de buurt. De volgende dag was ik weer in Kensington High Street met Nadine, Kira, Louisa en Eli. We hebben nog even door het park gewandeld en zijn daarna gaan dineren in Notting Hill.

Week 6

Op vrijdagavond ben ik na het werken naar de film 'Goodbye Christopher Robin' geweest samen met Nadine en Louisa. Omdat we wat later dan gepland in het centrum waren hebben we dus na de film maar wat gegeten bij Pizza Express. Die nacht bleef Louisa bij mij slapen, haar host family had namelijk een feestje. De volgende dag hebben we doorgebracht in SOHO, China Town en Oxford Street. Zondag hebben we een afternoon tea gedaan en hebben we in de bladeren gespeeld in Green Park   

En toen was het hier ook herfstvakantie, of hoe ze dat hier noemen 'half term'. Voor mij een drukke week want ik heb de kinderen op maandag, dinsdag en donderdag van 07.00 tot 18.00. Op woensdag moet ik werken van 07.00 tot 10.00.

Week 7

En toen was het hier ook herfstvakantie, of hoe ze dat hier noemen 'half term'. Voor mij een drukke week want ik heb de kinderen op maandag, dinsdag en donderdag van 07.00 tot 18.00. Op woensdag moet ik werken van 07.00 tot 10.00.

Maandag 23/10

Vandaag is half term begonnen. Mijn dag begon zoals gewoonlijk om 07.00, kinderen aankleden en om 07.30 naar beneden. Om 08.00 ontbijten en daarna gingen de kinderen spelen. Om 09.00 kwam Louisa met haar host kind, hij is ook 3 jaar en zit in dezelfde groep als B. Louisa en ik hebben vorige week een vlieger gemaakt voor beide kinderen en die konden zij vanochtend versieren. Na de lunch, toen de tweeling op bed lag, hebben we samen een regenboog taart gemaakt (B. heeft het namelijk al een aantal weken over haar verjaardag en dat ze dan een Rainbow cake wil, even ter informatie: haar verjaardag is in augustus   ). Maar goed, we hadden er nu de tijd voor en het was leuk om te maken! 's Middags was het tijd om buiten te spelen en daarna was de dag al snel afgelopen. 

Dinsdag 24/10

Vandaag was ik de hele dag alleen met de kinderen, dus geen playdates o.i.d. ik ben met ze naar Queen's Park geweest en in de middag hebben we thuis gespeeld. 's Avonds moest ik oppassen en kwam Nadine langs, we hebben pizza besteld en The Great British Bake Off gekeken.

Woensdag 25/10

Vandaag hoefde ik alleen tot 10.00 te werken, dus toen ik klaar was ben ik samen met Louisa naar Waterstones (boekenwinkel) op Piccadilly Circus geweest. Hier was een booksigning van Tanya Burr, haar eerste boek heb ik thuis al en de tweede wilde ik ook kopen. En omdat een booksigning niks extra's kostte zijn we hier naartoe gegaan. Verder hebben we middag doorgebracht in de stad en 's avonds ben ik naar Louisa toe gegaan, zij moest vanavond oppassen dus we hebben samen gegeten en een film gekeken.

Donderdag 26/10

Vandaag had B. een playdate dus ik had tot 13.00 alleen de tweeling. Ik ben met ze naar een fietsenwinkel gegaan omdat een band van de wagen lek was, alleen bleek de fietsenwinkel wat verder dan gedacht dus zijn we maar met de bus gegaan. Na het werken ben ik naar de stad gegaan om te eten met Louisa en een (nieuwe) au pair, Rebecca. 

Vrijdag 27/10

Vandaag was ik vrij, wat heel fijn was. Wel had ik om 10.15 een afspraak voor mijn National Insurance Number (die heb je nodig als je/er tax betaald, mijn host parents betalen dit voor mij, maar als ik geen NIN heb moeten ze veel meer betalen). Het duurde een aantal weken totdat ik ze eindelijk aan de telefoon kreeg, dus gelukkig kon ik snel een afspraak maken. Hierna ben ik nog even op Piccadilly Circus geweest en toen heb ik mijn vrije middag bijvoorbeeld besteedt aan het schrijven van deze blog  

Aankomend weekend weet ik nog niet wat de precieze plannen zijn, waarschijnlijk zaterdag naar een Halloween party, ook is er een funfair in het teken van Halloween/herfst dus misschien daar ook een kijkje nemen. 

Bedankt voor het lezen, en tot de volgende keer!!


Liefs, Fenna



Reacties

Reacties

Tante Rikie

Wat weer een volle agenda had je de laatste weken!! Je maakt heel wat mee en doet ook veel leuke dingen met je vriendinnen daar. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Geniet maar lekker verder van al je belevenissen. Straks ken je heel Londen op je duimpje! groetjes van ons.

Gerva

Haha, prachtig dat verhaal over de verjaardagstaart. XXX

Marijke

Hoi Fenna,
Dat het nu opeens november is,( ook voor jou, opeens ) is een goed teken, lijkt mij. Je bent waarschijnlijk al aardig gewend aan het leven dat je nu hebt. Daardoor lijkt de tijd wel sneller te gaan. Geniet van de dingen die je doet en ziet en meemaakt en van de contacten met de andere au-pairs. Heel fijn voor jou dat je zoveel nieuwe meiden leert kennen en waar je toch een vriendschap mee ontwikkeld. Alle goeds gewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active