fennaupair.reismee.nl

Week 4! 30 - 6 oktober

Hallo allemaal,

Weer een nieuwe weekblog. Alles begint 'normaal' te worden, het dagelijkse ritme tijdens de werkdagen, het reizen met de bus en metro, het vele mensen ontmoeten, betalen met ponden en natuurlijk het Engels spreken. 

Zaterdag 30/09

Vandaag heb ik afgesproken met een Nederlandse au pair, we zijn samen naar Westfields gegaan. Dit is een groot winkelcentrum met veel bekende merken. Ik heb hier nieuwe schoenen gekocht! Hier hebben we de hele middag doorgebracht. Rond 18.00 ben ik naar Louisa gegaan, zij woont op ongeveer 10 minuten loopafstand van mij vandaan. Ik heb kennisgemaakt met haar host parents, hun zoontje heb al eens vaker gezien want hij gaat naar dezelfde school. Wanneer het jongetje op bed ligt en de ouders weg zijn maken wij ons avondeten. Na het eten hebben we een filmavond en na een gezellig avondje ga ik rond 23.00 weer naar huis.

Zondag 01/10

Zondagmiddag ga ik naar de Nederlandse pub De Hems, dit zit vlak naast China Town. Er is vanuit een Facebook groep met allemaal Nederlandse vrouwen een 'meeting' georganiseerd. Het was een drukke boel, veel meiden waren aanwezig. De een woont hier al een aantal jaar, een ander een paar weken en zo zit er ook verschil in wat iemand hier doet, zo waren er meiden die hier studeren, werken, maar ook meiden die net als ik hier werken als au pair/nanny. Het was leuk om even helemaal Nederlands te praten, zelfs het personeel is Nederlands! En ook kon je er Nederlands eten, zoals frikadellen en kroketten.

Maandag 02/10

Ik begin de dag (na het wegbrengen van de kinderen) met een ontbijtje bij Gracelands, samen met Louisa. Hierna gaan we samen naar Oxford Street om een kijkje te nemen bij de Primark. Ik heb een aantal dingen gehaald voor op mijn kamer en daarna zijn we naar Victoria Station gegaan met de bus. Ik had namelijk gehoord dat je daar bij de HEMA pepernoten kunt kopen! En inderdaad er waren pepernoten! Hierna zijn we weer naar Kensal Green gegaan.

Dinsdag 03/10

Vandaag heb ik niet veel bijzonders gedaan, een normale werkdag en tussendoor mijn kamer opgeruimd.

Woensdag 04/10

Vanochtend ben ik met Louisa naar Portobello Market gegaan in Notting Hill, onwijs leuk al die gekleurde huizen! 's Middags moest ik weer werken. 

Donderdag 05/10

Vandaag had ik de tweeling de hele dag. We zijn met de bus naar Soft Play gegaan (ballenbak etc.), we hebben hier ongeveer 3 kwartier gespeeld. Op de terugweg maar besloten om met de taxi te gaan, als je met een tweelingwagen 2x moet overstappen en dat wanneer bussen ook nog wel eens vertraging en/of geen plek hebben, dat schiet dan niet op. Dus binnen 10 minuten waren we thuis en heb ik hun lunch gegeven en daarna snel op bed. 's Middags zijn we nog even naar de playground (speeltuin) gegaan, B. werd van school opgehaald voor een kinderfeestje dus ik hoefde haar niet op te halen. Om 17.00 gaf ik de tweeling eten en kwam Nina thuis, ze zou B. ophalen en zei dat het wel 18.15 kon worden voordat ze thuis zou zijn. Ik heb de tweeling in bad gedaan en in hun pyjama's gehesen. In de avond ben ik samen met Louisa van London Eye naar London Bridge gelopen, zo mooi is de stad met al die lichtjes!

Vrijdag 06/10

Vanochtend ben ik met Louisa naar Buckingham Palace gegaan, we wilden graag voor de herkansing van Changing of Guards. Vandaag hadden we beter zicht, maar om nou te zeggen dat het een heel spektakel was? Nee, je moet het eens gezien hebben, maar het is niet wat je ervan verwacht. We hebben samen geluncht en toen moest ik weer op naar huis. Vanmiddag weer gewerkt, Nina ging samen met B. na school op een playdate. Hier zou B. ook te eten krijgen dus net als gisteren heb ik T&O in bad gedaan. Dit was mijn vrijdag eigenlijk wel!

Morgenochtend ga ik ontbijten met Nadine en Louisa en ga ik 's Middags sushi eten in SOHO. Voor zondag geen concrete plannen, misschien even kijken op High Street Kensington!

Ik zal binnenkort ook wat andere blogs gaan plaatsen, bijvoorbeeld over de verschillen die mij opgevallen zijn!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs Fenna

P.s. Ik vind jullie reacties ontzettend leuk om te lezen, bedankt!! Oh en eindelijk is mijn locatie aangepast! 

Reacties

Reacties

tante Rikie

Ik vind het ontzettend leuk om je blogs te lezen Fenna. En wat zie en doe je ontzettend veel daar in Londen. En dat je daar bij de HEMA pepernoten kunt kopen is ook grappig zeg!! Geniet van alles wat je meemaakt, maar dat lukt volgens mij wel!! groetjes van ons.

*

Ken je verder niet maar vind het leuk om je blogs te lezen!
Grappig om te zien dat ondanks je in Engeland bent toch nog lekker aan de pepernoten, frikandellen en kroketten kunt. Door die verhalen van je word ik zelf eigenlijk ook nieuwsgierig naar de stad en alles er omheen.
Ben benieuwd naar de foto's die je hebt gemaakt, lijkt me daar namelijk een best indrukwekkende stad!
Zou je misschien, als het je uitkomt natuurlijk, een keer in 1 van de volgende blogs willen schrijven wat volgens jou echt dingen in London zijn die je gewoon moet zien als nuchtere kaaskop, en waarom?
En trouwens, vind het wel heel gaaf dat je zo'n uitdaging bent aangegaan, doe het je niet na!

Veel plezier daar verder en geniet er vooral van!

Tante Heleen

Lieve Fenna, Wat een belevenissen. Heel leuk om te lezen. Ik krijg de indruk dat je het goed naar je zin hebt. Leuk bij het gezin en heel leuk met andere meiden erop uit. Heel fijn dat je zoveel mensen ontmoet. Grappig dat je er frikadellen, kroketten en zelfs pepernoten kunt krijgen. Veel liefs.

Tante Truus

Hallo Fenna,tjonge wat beleef en zie je veel. heel fijn dat je zoveel contact hebt met andere meisjes,leuk en gezellig om er even lekker op uit te gaan
Ik vindt het ontzettend leuk om je blogs te lezen,je begint je daar al aardig thuis te voelen zo te lezen.
Ook al pepernoten daar.
Londen zal straks in kerstsfeer nog mooier zijn met al de lichtjes.
Succes verder en geniet van alles.
Liefs

Marijke

Lieve Fenna,
Van harte gefeliciteerd met je vader! Het zal best raar zijn dat je nu met zijn verjaardag niet thuis bent.
Maar skypen gaat misschien wel lukken. Heel leuk om al jouw belevenissen te lezen. In welk deel van London woon je nu? Heet dat Kensal Green? En is dat noord, zuid, oost of west London? Ik zou het leuk vinden om eens op Google Maps te kijken waar je ongeveer woont. Het klinkt allemaal of je het wel naar je zin hebt. Heel fijn, want dat moet je toch maar afwachten. Hier komen een paar heel mooie en warme herfstdagen aan. Hoe is het weer daar bij jou?? Geniet van alles en succes. Hartelijke groeten.

Gerva

Hoi Fenna,
Eindelijk je blogs gelezen. Ik had wel mijn mail adres achter gelaten maar blijkbaar is er iets mis gegaan. Ik kreeg namelijk geen berichtje. Nu opnieuw geprobeerd en hoop dat het nu goed is. Wat is het leuk om je belevenissen te lezen. En je beleeft nogal wat zeg. Geweldig, lijkt mij, om dit mee te maken. Wat ontzettend leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet en met ze uitgaat e.d. Ik kijk uit naar je volgende blog. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active