fennaupair.reismee.nl

Week 3! 23 - 29 september

Hallo allemaal!

Het is even geleden maar ik ben er weer met een nieuwe blog!

Zaterdag 23/09

Vandaag ben ik met een groep Nederlandse au pairs naar Café van der Sprinkles geweest, dit is een initiatief vanuit EasyJet en was voor 1 weekend geopend op Leicester Square. Ontzettend leuk met als thema natuurlijk HAGELSLAG! Ik moet eerlijk bekennen dat ik hagelslag nog niet echt mis, maar lekker was het wel! Naast dat je er een boterham met hagelslag kon eten, kon je ook je nagels laten lakken en je lippen en wenkbrauwen laten versieren met hagelslag. Hierna zijn we opgesplitst in een paar kleinere groepjes, ik ben met 4 andere meiden gaan lunchen in Hyde park en we hebben wat rondgekeken in een paar winkels. 'S avonds kwam iedereen weer bij elkaar om samen te eten in een Mexicaans restaurant. Na het eten ben ik met 4 meiden naar de musical Evita geweest, prachtig!! Dit was een vrij spontane actie, want de tickets waren vandaag van €65,00 naar €30,00 gegaan.

Zondag 24/09

Vandaag voelde ik mij niet fit en heb ik de halve dag in bed gelegen en een boek gelezen!

Maandag 25/09

De werkweek begint weer! Na het naar school brengen van de kinderen en het opruimen van het huis, ben ik samen met Louisa gaan ontbijten in Kensington. Hierna hebben we nog een kijkje genomen in het National History Museum, en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan! 

Dinsdag 26/09

Vandaag ben ik na het werken pizza gaan eten met Louisa, dit hebben we gedaan bij Sacre Coure (Dit is volgens iedereen in Kensal Green en Kensal Rise de beste pizza!). Hierna zijn we naar Ealing gegaan, hier hebben we namelijk afgesproken met 3 andere au pairs bij de bioscoop. We hebben de film Kingsman 2 gekeken, het was een gezellige avond!

Woensdag 27/09

Ik was vrij vanochtend en heb dus een beetje kunnen uitslapen! Ook wel fijn want ik was 00.30 thuis gekomen. De schoonmaakster was er, dus ik ben naar de supermarkt gegaan om wat spulletjes te kopen voor het avondeten met Charlie en Nina (mijn host parents), wij eten 1 keer in de week samen, de eerste 2 keer heeft Charlie gekookt maar nu was het mijn beurt! Hierna ben ik nog even gaan wandelen in Queen's park en toen weer op naar huis om de kinderen op te halen. 'S avonds heb ik Tikka Masala gemaakt, en wat blijkt? Charlie vertelde dat dit een typisch Brits-Indiaas gerecht is, en zijn favoriet.

Donderdag 28/09

Vandaag had ik de tweeling weer de hele dag. Nadat we B. hebben afgezet op school ben ik samen met Louisa en een Zweedse au pair, Erica, gaan ontbijten bij Gracelands. Dit is een super leuk cafeetje in Kensal Green. T en O hebben hier lekker kunnen spelen terwijl wij aan het kletsen waren. Om 11.30 waren we weer thuis voor hun lunch en om 12.15 lagen ze op bed. 

Vrijdag 29/09

Vanochtend was ik vrij en ben ik samen met een paar andere au pairs naar Camden Market gegaan. Hier hebben we wat rondgelopen, spulletjes bekeken en hebben we lunch gegeten. 'S middags moest ik werken en in de avond heb ik even een uurtje met het thuisfront geskyped!

Morgen ga ik met een Nederlandse au pair naar Westfields, dit is een groot winkelcentrum. En in de avond waarschijnlijk naar Louisa, zij heeft een oppasavond, dus we gaan wat eten koken en een film kijken. Zondag is er in de Hems (een Nederlands café) een meeting met allemaal Nederlandse meiden!

Bedankt voor het lezen!


Liefs Fenna



Reacties

Reacties

Marijke

Lieve Fenna,
Je hebt inmiddels al aardig wat van London kunnen zien, lijkt me. Maar waarschijnlijk is het nog maar een klein stukje, want het is zo'n enorm grote stad. Heeeeeel lang geleden ben ik er geweest, zeker 40 jaar terug, maar dat herinner ik me nog wel.
Wat fijn dat je zo vaak meiden van jouw leeftijd (ongeveer) ontmoet en jullie allerlei leuke dingen doen. Zijn de 3 kinderen al helemaal gewend aan jou? Waar het oudste meisje naar toe gaat, is dat vergelijkbaar met een kinderdagverblijf hier? En de twee jongste kinderen, gaan zij naar dezelfde plek als het oudste kind? Ik zou het wel leuk vinden als je een keer iets wilt vertellen over hoe het in Engeland is geregeld met de opvang van kinderen.Ik ben benieuwd of dat vergelijkbaar is met Nederland. Fenna, heel veel plezier met al je belevenissen. Hartelijke groet!

Bianca

Hoi Fenna, wat leuk allemaal om te lezen !! Brengt mij ook weer herinneringen terug van mij au pair tijd ! Vind het fijn daT je het zo leuk hebt. Vooral lekker genieten meid voor je het weet is het weer voorbij ! ?

Alie Deelstra

Leuk om steeds te lezen Fenna.

tante Rikie

Hai Fenna, het was weer heel leuk om je blog te lezen! Je hebt al heel wat ondernomen daar. Leuk dat je de kans krijgt om zo veel te doen en ook leuk dat je zoveel contact hebt met andere au-pairs. Geniet er van met volle teugen!! Tot aan je volgende blog! groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active