fennaupair.reismee.nl

Week 2! 16 - 22 september

En dan is de week alweer omgevlogen, ja zo voelde het ook echt! Na een leuk weekend was mijn eerste ''echte'' werkweek en die is inmiddels alweer voorbij.

Zaterdag 16/09

Vandaag heb ik eerst mijn Engelse bankrekening geopend, daarna ben ik met een andere Nederlandse au pair, Sifra, London in geweest. Dit was erg gezellig en de tijd vloog om! Thuis aangekomen heb ik met de familie geskyped, leuk om zo toch wat mee te krijgen van het familieweekend!

Zondag 17/09

Vandaag heb ik afgesproken met 2 Nederlandse au pairs, Ashley en Marit. Er was vandaag namelijk een Nederlands evenement in Richmond genaamd ''Boeken & Bollen''. Er hing een gezellige sfeer en het was ook erg leuk om vooral Nederlands om je heen te horen, net of zat je ergens in een grote tuin in Nederland! We hebben hier genoten van gebak, Heineken en bitterballen. Maar ook van de vele Nederlandse boeken die er waren, ik heb er uiteindelijk 6 gekocht voor 9 pond, een koopje dus en ik heb genoeg te lezen de komende tijd   

Maandag 18/09

Mijn eerste werkdag alleen begon om 07.00. Deze week hielp mijn host vader nog van 07.00 tot 07.30. Dus nadat de kinderen aangekleed beneden zaten ben ik eerst begonnen met de lunch box van B. Daarna het ontbijt maken dat vandaag bestond uit eggs & beans. Om 08.45 op naar school en daarna door naar Nursery voor de tweeling. Om 09.30 was ik weer thuis en heb ik eerst de keuken/speelhoek en de slaapkamers opgeruimd. Even ontbeten en wat uit mijn boek gelezen. Om 11.45 was het tijd om de tweeling op te halen, ze vielen gelijk in slaap in de kinderwagen dus ik heb ze thuis gauw in bed gelegd. 'S middags om 15.00 hebben we B. van school gehaald en hebben we de middag thuis doorgebracht. Om 17.00 was het eten klaar en kwam ondertussen mijn host mom thuis van het werk. Na het bad moment was ik om 18.00 vrij!

Dinsdag 19/09

Vandaag verliep hetzelfde als gisteren, het ging heel goed! Ik heb vanmiddag tijdens het ophalen van B. een Duits meisje ontmoet die ook au pair is hier in dezelfde buurt, Louisa, onze host kinderen gaan naar dezelfde school. In de avond heb ik met de ouders gegeten en hebben we een gezellig gesprek gehad.

Woensdag 20/09

Vandaag is alles weer soepel verlopen. Het enige is dat vanaf 15.30 het huil uur begint van de tweeling. Wat best een druk moment wordt aangezien ik vanaf 16.15 begin met het eten en ze dan dus niet op kan pakken etc. Maar om 17.00 wanneer iedereen aan het eten is dan is het ook gauw weer vergeten. Vandaag heb ik stamppot boerenkool gemaakt voor de kinderen, het viel niet heel erg in de smaak, alhoewel; bij de kinderen niet, maar mijn host mom heeft de rest opgegeten. Ze vond het heerlijk om weer eens iets Nederlands te eten (ze heeft Nederlandse ouders maar is hier geboren en getogen).

Donderdag 21/09

Vandaag had ik de tweeling de hele dag. Nadat we B. op school hadden gebracht gingen we gelijk met Louisa naar Queen's Park. Hier hebben we met de tweeling in de playground gespeeld, en na een uurtje zijn we weer terug gegaan. Ik moest even een paar boodschappen halen, en we hebben nog even een rondje gelopen door Kensal green. Om 11.30 heb ik lunch gemaakt voor de tweeling en daarna was het bedtijd voor ze. Hierna begon weer hetzelfde ritme als de afgelopen dagen. Vandaag was ik om 17.00 vrij, ik heb even op mijn kamer gezeten, ben gaan douchen en om 19.15 ging ik oppassen. Al valt dat hier wel wat mee aangezien de kinderen al op bed lagen. Ik heb even wat eten voor mezelf gemaakt en heb tijdens het eten en het leeghalen van de vaatwasser geskyped met een vriendin in Nederland, dit maakte het een stuk gezelliger! Daarna nog even de was opgehangen en toen op mijn kamer weer even verder geskyped. Ik heb ook nog even wat Nederlandse programma's teruggekeken en rond 23.00 ben ik gaan slapen. Cheers to the weekend!! Ik was namelijk vrij op vrijdag (dit omdat ik deze week een aantal uren meer moest werken dan 'normaal', omdat de tweeling deze week nog tot 12.00 naar Nursery gingen).

Vrijdag 22/09

Vandaag ben ik met 3 Duitse au pairs op pad geweest. Met Louisa, Becky en Hannah, we zijn door St. James Park gelopen, hebben Buckingham Palace gezien (we wilden The Changing of the Guard zien, maar waren wat te laat om echt iets te kunnen zien. Dus een volgende keer maar weer proberen!), we zijn in Soho geweest. Wat een winkels! We zijn hier o.a. Hamleys binnen gelopen. Dit is de oudste en grootste speelgoed winkel ter wereld met 7 verdiepingen, zelfs op deze leeftijd voel je je weer even klein! We hebben daarna een hele tijd in Hyde park gezeten en rond 18.00 hebben we een restaurant opgezocht. Om 20.00 was ik weer thuis, het was een gezellige dag en ik denk dat wij nog wel eens vaker wat gaan doen!

Dit weekend ga ik nog met een groep Nederlandse au pairs naar ''Café van der Sprinkels'' een idee van Easyjet. En heb ik afgesproken met een een au pair uit Spanje. 

Ik zal ook dit weekend even proberen om wat foto's op mijn blog te zetten.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Liefs Fenna

Reacties

Reacties

tante Rikie

Wat leuk om je blog te lezen!! Fijn dat het allemaal goed gaat daar!!groetjes.

Tante Wendy

Fijn dat je eerste werkweek goed is verlopen! Je bent er wel druk mee, als ik het zo lees. Beste intensief, zo'n tweeling...
Ook heel leuk om te lezen wat je verder nog gedaan hebt, je geniet er wel van als ik het zo zie maar dat moet natuurlijk ook, ontspanning is ook heel belangrijk!
Uiteraard ga ik al jouw blogs lezen, het is zo leuk om je op deze manier wat te volgen.
Blijf genieten en natuurlijk ook succes verder met je werkzaamheden...
Liefs van ons!

Tante Heleen

Leuk Fenna om je belevenissen te lezen.
Heel fijn dat het je goed bevalt en dat je al zoveel contact met andere au pairs hebt.
Ik blijf je blog lezen. Heel leuk.
Veel succes en plezier daar.
Liefs

Marijke

Lieve Fenna,
Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen. Zo leuk dat we op deze manier horen wat je allemaal doet en waar je zoal bent geweest. En ook bijzonder om zo een betere indruk te krijgen hoe het is om als au-pair te werken; daar had ik wel een beeld bij, maar nooit eerder uit de eerste hand gehoord van iemand die dat doet. Ik ga je zeker steeds volgen!
Fijn dat je al zoveel contacten hebt met anderen die als au-pair aan het werk zijn. Jullie zullen zeker steun hebben aan elkaar en het is heel prettig om mensen te hebben met wie je kunt afspreken om iets gezelligs te doen. En al die internationale contacten...... geweldig!
Ook al zal het af en toe best moeilijk zijn en mis je veel mensen, geniet vooral van deze bijzondere ervaringen. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active