fennaupair.reismee.nl

Eerste week! 11 - 15 september

Hallo allemaal,

Daar is ie dan, mijn eerste blog vanuit Engeland! Inmiddels woon ik nu 5 dagen in Engeland, wat klinkt dat trouwens apart 'wonen in Engeland' zo voelt het namelijk nog niet helemaal. Maar de eerste week heb ik gehad en ik kan zeggen dat deze goed is verlopen!

Maandag 11/09

Wat een spanning en een dubbel gevoel de hele tijd... Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk meer toen ik op Schiphol was, zo was ik niet eens meer echt zenuwachtig maar meer bezig met 'kan ik wel zo lang weg blijven, straks vind ik het niet leuk' etc. En toen het moment van afscheid daar was, kwamen de tranen ook... Nadat mijn tranen waren gedroogd, ik goed en wel klaar was om te boarden kwam er op het bord te staan dat de vlucht was vertraagd tot 22.45 uur, dit betekende dat ik van 21.20 moest wachten. Eenmaal in het vliegtuig heb ik eigenlijk gelijk mijn ogen dicht gedaan en voor ik het wist was ik in Engeland. Om 23.00 uur (uk tijd) ben ik geland en stond mijn host vader op mij te wachten, Na een gezellige autorit, waar hij mij ook alvast voorbereide op de komende chaotische weken, kwam ik aan bij het huis waar ik zou gaan wonen! Ik heb een ontzettend fijne kamer met een tweepersoonsbed, tv, en badkamer.

Dinsdag 12/09

Vanochtend was de dag dat ik mijn host moeder en kinderen zou ontmoeten. Ik had heel lief, een berichtje ontvangen, dat ik i.p.v. 07.00 uur om 08.45 uur mocht beginnen. Dus om 08.45 stapte ik de woonkamer binnen met mijn meegebrachte cadeautjes, die overigens goed in de smaak vielen! Het contact met de kinderen verliep gelijk al vrij soepel en na een half uurtje spelen bleef ik thuis alleen achter met het oudste kindje. De tweeling ging namelijk een uurtje wennen op het kinderdagverblijf. 's Avonds heeft mijn host vader heeeerlijk gekookt en hebben we met ons drieën een gezellig gesprek gehad over mijn familie, Sinterklaas en kerst, en dan vooral de verschillen in Nederland en Engeland.

Woensdag, donderdag en vrijdag 13,14,15/09

Op woensdag ben ik in de ochtend meegelopen naar het kinderdagverblijf van de tweeling en de school van B. Vanaf maandag zal ik zelf de kinderen naar het kdv en school brengen en halen. Want dan begint mijn host moeder met werken. De afgelopen dagen heb ik gewoon meegeholpen met het ritme en heb ik de kinderen ook tijden alleen gehad. Zo heb ik gisteren en vandaag de tweeling de hele ochtend gehad, ik ben met ze gaan wandelen, we hebben gespeeld en ik heb met ze gegeten (wat hier trouwens niet bestaat uit brood, maar meestal iets warms, de ene keer eieren met bonen of bijv, pasta of couscous). Ook heb ik de afgelopen dagen wat van de buurt gezien en ben ik naar Kilburn gelopen voor mijn bankrekening. 

Nu is het alweer weekend! Morgen ga ik eerst nog een keer naar Kilburn toe om daar eindelijk mijn bankrekening te openen (Lees: nadat eerst de brief van mijn host family een klein puntje miste, en waar het vandaag zo druk was dat ze geen tijd hadden om mij te helpen). 's middags heb ik met een Nederlandse au pair afgesproken op Victoria Station en gaan we even een middag London in en ergens wat eten. 's Avonds ga ik oppassen en (hopelijk) even skypen met het thuisfront die dit weekend een familieweekend hebben. En zondag heb ik afgesproken met een au pair die in dezelfde buurt woont.

Vanavond heb ik nog even met een vriendin geskyped en heb ik mijn kerstvakantie geboekt! Ik ben van 22 december tot 1 januari thuis!


Tot een volgende blog! 

Fenna

P.s. Let niet op de locatie, mijn laptop staat blijkbaar nog ingesteld op Nederland  

Reacties

Reacties

Tante Rikie.

Hey Fenna, leuk om je eerste verhaaltje te lezen over je verblijf in Londen. Zoals je via skype gezien hebt hebben we een leuk familie weekend gehad! Ik hoop dat je een geweldige tijd zult hebben in Londen.

groetjes!!

Tante Wendy

Lieve Fenna,
Wat fijn om te lezen dat je de eerste dagen goed bent doorgekomen. Natuurlijk was het vertrek moeilijk maar je komt ook al snel weer even thuis, lees ik net!
Je hebt even leuk mee kunnen genieten van de zaterdagavond via skype met je vader. Was leuk om jou "er even bij te hebben"...
Komende week dus voor het eerst echt alleen met de kids, dat gaat vast lukken!
Heel veel plezier en succes en hopelijk kunnen we snel weer meegenieten van jouw ervaringen!
Liefs vanuit Aldeboarn

Linda

Hoi fenna, wat leuk om te lezen en je zo te kunnen volgen.
Gelukkig heb jij ook nog iets van het familieweekend meegekregen via Skype. Was weer erg geslaagd.
Heel veel succes en plezier daar en tot je volgende Blog.

Groetjes Linda

Tante Truus

Hallo Fenna , wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen.Best pittig als ik dat zo lees, maar gelukkig gaat alles goed en ook heel fijn dat je leuk contact krijgt met andere au-pairs en met elkaar kunt afspreken om er eens op uit te gaan.
Ik vindt het erg leuk om je te blijven volgen.
Veel succes verder.
Liefs uit Snits

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active